דרישה מהיועמשי"ת: "בטלי את ההסכמים בין נתניהו לסמוטריץ'"

נתי קאליש 1 Comment on דרישה מהיועמשי"ת: "בטלי את ההסכמים בין נתניהו לסמוטריץ'"

לאחר חתימת ההסכמים בין הליכוד לציונות הדתית, פנה ארגון 'משמר הדמוקרטיה' ליועמ"שית גלי בהרב מיארה בדרישה שתבטל את ההסכם הקואליציוני עם הציונות הדתית, בטענה כי הוא איננו חוקי

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר חתימת ההסכם בין הליכוד לציונות הדתית, בו סוכם כי האחרונה תקבל מספר סמכויות ביטחוניות באזור יו"ש, ביניהן הסמכות למינוי המתפ"ש וראש המינהל האזרחי, כעת מגיעה פנייה ליועמשי"ת שתבטל את ההסכמים.

'משמר הדמוקרטיה הישראלית' פנה הבוקר (ה') ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, בדרישה שתורה על בטלותו של ההסכם הקואליציוני בין הליכוד בראשות בנימין נתניהו לבין הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ. מאחר שהוא מוציא את המינהל האזרחי ומתאם הפעולות בשטחים מידי צה"ל ומאחריות שר הביטחון.

לטענת משמר הדמוקרטיה, הסכם זה סותר לא רק את הוראות חוק יסוד הממשלה, אלא גם את חוק יסוד הצבא. הכפפת המינהל האזרחי ביו"ש ומתאם פעולות הממשלה בשטחים לשר אחר שאיננו שר הביטחון – פירושה יצירת כוח צבאי נוסף בישראל, שני צבאות, וזאת בניגוד לחוק יסוד הצבא.

בנוסף אומרים בארגון, כי הוצאת הגופים הללו מחוץ לצה"ל תהפוך את השליטה הישראלית בשטחי יהודה ושומרון לשליטה שאיננה באמצעות כוח צבאי – ופירוש הדבר סיפוח בלתי חוקי, המנוגד למשפט הבינלאומי.

עוד הם מוסיפים בעתירתם: "גריעת יחידות, אגפים או חילות שונים מההיררכיה הפיקודית של צה"ל והכפפתן לשר אחר, שאיננו שר הביטחון, תפרק את שרשרת הפיקוד הצבאית, היא הפירמידה הפיקודית שבראשה ניצב הרמטכ"ל, ומעליו גורם אזרחי אחד ויחיד שאליו הצבא כפוף – שר הביטחון".

"יחידות צבאיות שאינן כפופות לשר הביטחון אלא לשר אחר – ואין חשיבות לתוארו של אותו שר או למשרד הממשלתי שבו הוא מוצב – לא יהיו כפופות פיקודית גם לרמטכ"ל, הכפוף עצמו לשר הביטחון ולא לשר האחר. כך ייווצרו שני מסלולי מרות ממשלתיים על צה"ל – מהלך הרסני שעלול להביא להטלת פקודות סותרות בשרשראות פיקוד מקבילות בעת חירום" כך הם טוענים.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מה שהם עושים נראה ממש כמו חתירה נגד הדמוקרטיה!
    הם פשוט מסרבים לקבל את תוצאות הבחירות!
    את זה צריך לבטל!